mardi 19 février 2013

نصرالله نجاتبخش: "انتخابات ریاست جمهوری" در بوته ابهام - 4

این مقاله از تارنمای انقلاب اسلامی در هجرت شماره ٨٢١ بر گرفته شده است. این تارنما  در حال حاضر مورد حمله ارتش سایبری سپاه پاسداران رژیم ولایت فقیه قرار دارد و از دسترس خارج است:

با ایجاد ترس و بحران، مشروعیت برای انتخابات نمیتوان ساخت.
پیش به سوی جنبش بزرگ تحریم!
موج اعدامها در زندانها، حلق آویز کردنهای علنی در میادین بزرگ شهر ها، دستگیریها و سرکوبهای گسترده خبرنگاران و تشکیل ارگانهای جدید سرکوب در ماههای قبل از انتخابات، نشان از آن دارد که استبداد مذهبی تصور می کند پیش از موعد میتواند فکر چاره ای کرده، شعله های جنبش های عمومی مردم را مهار یا خاموش کند. اما در تجربه سی سال جنگ و جنایت این رژیم نسبت به  ملت ایران روزی نبوده که این وحشیگریها را لمس نکرده باشد و خوب می داند زندگی و حیات او با حاکمیت این رژیم روز از روز بدتر شده است. ملت می داند یک بار برای همیشه میتواند با نه گفتن به اصل استبداد ولایت فقیه، خود را رها کند. 
عاجز ماندن علی خامنه ای در انتخاب کاندیدای ریاست جمهوری دوره یازدهم  و به قطعیت نرسیدن گروهها و احزاب  بازار مکاره انتخابات، در معرفی کاندیدهایی که مورد موافقت  بیت خامنه ای  باشد،  و این که تا کنون فرد تدارکات چی  مورد نظری که هم زمان بتواند چندین و چند بحران مستولی بر کشور و مشکلات عدیده سیاسی پیش رو در جامعه را حل کرده ویا ناظر بی تفاوت باشد  و فقط گوش به فرمان ولایت فقیه باقی بماند، البته هنوز یافت نشده است. خامنه ای  تا کنون، نه جرأت انتخاب یا اظهار نظر علنی در مورد کاندیدای مورد نظرخود را دارد و نه حتی توان حل و فصل دعواهای باند های اطراف خود را دارد و از همه بغرنج تر اینکه برای خامنه ای، رضایت همکار کهنه کار خودش، رفسنجانی مزید برعلت نیز شده است. هر چند هنوز کاندید شدن اکبر هاشمي رفسنجاني براي شركت در انتخابات ریاست جمهوری آینده روشن نیست و مانع قانونی سر راه دارد، ولی معضل  خامنه ای، گره کوری است که از یک سو رد صلاحیت کاندیداتوری رفسنجانی علیرغم محدودیت قانونی ساخته شده، ممکن است به قیمت رفتن خود آقا تمام شود و از سوی دیگر تایید صلاحیت کاندیداتوری او نیز با عث خطر رقابت با حریف مورد نظر خامنه ای بشود و یا حداقل این مسئله می تواند از سوی خامنه ای و بسته شدن دست او، ریسک  تقلب بزرگ دیگری را  برایش  بهمراه داشته باشد. این خطر حتی با کاندید نشدن رفسنجانی برای خامنه ای منتفی نخواهد بود، زیرا اين احتمال وجود دارد كه کاندیدا های مورد نظر رفسنجانی همچون حضور احتمالي ناطق نوري، حسن روحاني و یا فرد دیگری در میان باشد. اختلاف ميان هاشمي رفسنجانی و  علي خامنه اي و بيت او به خوبي نشان مي دهد که طرفین گوش بزنگ زمان و منتظر فرصت مناسب میگردند. 
 می ترسند، میترسانند!!
کار برای خامنه ای چنان دشوار شده است که ناقوس واژه ها در دل استبداد بیم آفرین شده؟ خامنه ای، روز سه‌شنبه، ۱۹ دی 1391در قم، نسبت به استفاده و بکار بردن حتی لفظ «انتخابات آزاد» وحشت خود را آشکار ساخت و گفت انتخابات در ایران پس از انقلاب همیشه «آزاد» بوده است. او هشدار داد «آن کسانی که راجع به انتخابات توصیه‌هایی می‌کنند، حواسشان باشد که به دشمن کمک نکنند و دائما نگویند انتخابات باید آزاد باشد. از اول انقلاب، ۳۴ انتخابات داشتیم. کدامش آزاد نبوده است؟»
خامنه‌ای برای ایجاد ترس، اضافه میکند: «یکی از نقشه‌های دشمن برای جلوگیری از انتخابات پرشور این است که در ایام انتخابات سر مردم را به ماجرای سیاسی، اقتصادی یا امنیتی گرم کنند، اما ملت ایران هوشمندتر از این است که از دشمن فریب بخورد.»
این سخنان خامنه ای در شرایطی بیان می‌شود که منتقدان درون حکومت میگویند نظام نظارت استصوابی که در آن شورای نگهبان صلاحیت نامزدهای انتخابات را بررسی می‌کند، انتخابات ایران را غیر آزاد می کند. بکار بردن کلمه «انتخابات آزاد» یکی از محورهای سخنان اخیر اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت رژیم بود که در آستانه انتخابات آینده ریاست جمهوری ایران بر آن تاکید می‌کند و انتخابات آزاد را راهی برای «بازگشت تعادل به کشور» می‌خواند. و یا در اظهار نظر تند دیگری از سوی رفسنجانی در خصوص نظریه دولت وحدت ملی که گفته بود یکی از ایده‌های مطرح شده برای انتخابات، طرح دولت وحدت ملی است، بخاطر این سخن او را  متهم به جریان افراطی در کشور معرفی کرده و نوشتند، تلاش هایی  در کار است که  برخورد های جنجال آفرین در کشور بوجود بیاورند. (1) این واکنشهای رهبر و اظهار نظرهای متعدد بر انگیخته از سوی خامنه ای، نماینده اش را به مقابله جویی بر انگیخت که گفت: طرح دولت وحدت ملی چیزی جز «ملغمه» ای نیست، علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به طرح دولت وحدت ملی اظهار داشت: یکی از ایده‌های مطرح شده برای انتخابات، طرح دولت وحدت ملی است که از سوی یکی از آقایان مطرح شده است،  به این معنا که ترکیبی از همه کسانی که توان ورود در عرصه سیاسی کشور را دارند، اعم از اصلاح ‌طلبان،‌ کارگزاران و اصولگرایان دولت آینده را تشکیل دهند، اما این ایده چیزی جز ملغمه ای نخواهد بود و نتیجه‌ای از آن بیرون نخواهد آمد. چگونه ممکن است عناصری که هیچ سنخیتی از نظر فکری و اعتقادی باهم ندارند، دور هم جمع شوند؟ . 
علی سعیدی همچنین، به سخنان اخیر حبیب‌الله عسگراولادی مبنی بر اینکه «موسوی و کروبی فتنه‌گر نیستند» واکنش نشان داد و با بیان اینکه این افراد در مقابل نظام ایستادند، تاکید کرد که تنها راه (نجات) اصلاح ‌طلبان این است که بگویند از آرمان‌ها فاصله گرفته‌اند و اشتباه کرده‌اند.  آمریکا می‌خواهد انقلاب جهانی اسلام را مهار کند و این کار را از ایران آغاز کرده است. (2)
 ایجاد ترس تنها از خامنه ای و بیت او نیست، بلکه احساس خطری است که همه سران استبداد را مضطرب نموده است  و در اینجا و آنجا آنرا بروز  و به مریدان خود انتقال میدهند. 
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، و کسی که بقول خودش خطاب به حسین شریعتمداری گفت به آلزایمر سیاسی گرفتار و هر روز در سود یا زیان، این و یا آن مهره  سیاسی، کلمات قصاری سر میدهد و می گوید: باید هوشیار باشیم غرب به سرکردگی آمریکا می خواهد امت اسلام را لقمه لقمه کند و راحت آنرا ببلعد.  (3) 
و یا علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می گوید: انتخابات آینده، انتخابات تعیین سرنوشت است و انتخاباتی است که با وجود خواست دشمن که تلاش می‌کند به گردابی برای نظام تبدیل شود.
وی توضیح می دهد: امروز در جامعه ما شرایط یک شرایط ویژه ای است و ما نیازمند توجه خاص هستیم و در دوره حساسی از تاریخ انقلاب قرار داریم، به طوری که دشمن با تمام وجود فهمیده است که در مقابل انقلاب اسلامی،  بود و نبود او به انقلاب وابسته است. این نماینده مجلس یادآور می شود: خط تلاش دشمن این است که در جوامع مسلمین تفرقه و شکاف قومی و مذهبی را راه‌اندازی کند و علاوه بر این در خصوص ایران نیز ضد انقلاب را با هم یکپارچه کند و این کار را کرده است و بعد هم تلاش جدی دشمن این است که ما را در حوزه‌ای به نام اقتصاد تحت فشار قرار دهد تا جلوی پیشرفت ایران را بگیرد و فشار را به عامل رویگردانی مردم تبدیل کند و مردم را در مقابل نظام و رهبری قرار دهد او ادامه می دهد: شیوه دیگر دشمن این است که مسئولان با هم دعوا کنند، زیرا در این دعوا مشکل مردم حل نمی‌شود بلکه مشکل برای جامعه ایجاد می‌شود و تصمیم  دارد تا قبل از انتخابات فتنه‌ای را راه‌اندازی کند و عناصر خطاکار و مجرم سال 88  نیز دارند مجدد خود را بازسازی می‌کنند و برخی تحلیل‌های غلط نیز برای آن‌ها این امکان را ایجاد می‌کند که از انقلاب مطالبه داشته باشند. 
زاکانی در ادامه با اشاره به کلید واژه «انتخابات آزاد» بیان کرد: انتخابات آینده بسیار مهم است از این رو یک عده امروز اجماع کردند برای این‌که از این انتخابات برای خود فرصت درست کنند و از کلید واژه‌ انتخابات آزاد که متأسفانه در جمع ضد انقلاب مطرح است، استفاده کرده و بر این واژه تأکید می‌کنند. ما شاهد بودیم که در سال 88 عده‌ای که روی قانون تأکید داشتند، بعد از انتخابات گفتند که قانون را قبول نداریم و یکی از اشکالات جدی کسانی که عوامل فتنه شدند این بود که خود را نساختند، آمدند و قانون را زیرپا گذاشتند و دروغ بزرگ « تقلب» و تهمت بزرگ «تجاوز» را به نظام اسلامی زدند و حاضر نشدند حرف خود را پس بگیرند. کسی که بر «انتخابات آزاد» تأکید می‌کند نفی بُعد جمهوریت نظام را در این سلسله مراتب اتفاق افتاده تا به امروز، انجام می‌دهد و برخی از آن‌ها کسانی هستند که با رأی مردم در نظام اسلامی، مسئولیت پیدا کردند و الان کلید واژه‌ای که توسط ضد انقلاب گفته شده را بیان می‌کنند. 
وی افزود: انتخابات آینده، انتخابات تعیین سرنوشت است و انتخاباتی است که با وجود خواست دشمن که تلاش می‌کند به گردابی برای نظام تبدیل شود، به لطف الهی تبدیل به نقطه اثبات انقلاب اسلامی می‌شود ولی به شرط این‌که در صحنه فعال و تلاشگر وهوشیار باشیم. 
جبهه پیروان خط امام و رهبری ؟؟
بر میگردیم به کالبد شکافی حزبی در بازار مکاره انتخابات و با جبهه تازه تاسیس پیروان خط امام و رهبری شروع میکنیم، جبهه از راه رسیده ای که برای داغ کردن تنور انتخابات طراحی شده است، ببینیم استراتزی و اهدافی که در پیش دارند کدامند؟ 
جبهه پیروان خط امام و رهبری ائتلافی است از ۱5 گروه سیاسی محافظه‌کار در  HYPERLINK "http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86" \o "ایران" ایران که مدعی به اصول‌گرایی هستند. این گروههای ائتلافی که محورش گروه موئتلفه اسلامی و احزابش، حواشی خود همین گروه است، عبارتند از:
حزب مؤتلفه اسلامی، جامعه اسلامی مهندسین، جامعه اسلامی دانشجویان، جامعه اسلامی دانشگاهیان، جامعه اسلامی پزشکان، جامعه اسلامی کارمندان، جامعه اسلامی کارگران، جامعه اسلامی فرهنگیان، جامعه اسلامی ورزشکاران، جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس، جامعه زینب، جامعه پیروان زینب، اتحادیه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازاریان، کانون اسلامی فارغ‌التحصیلان شبه قاره هند.  
در حال حاضر حبیب‌الله عسگراولاد  دبيرکل و محمدرضا باهنر و منوچهر متکي بعنوان نائب رئیس این جبهه می باشند، سید کمال‌الدین سجادی سخنگو و محسن کوهکن به عنوان مسئول انتخاباتي جبهه پيروان و بيگلري به عنوان دبير این جبهه می باشند. 
فعالیت های تشکیلاتی برای ایجاد آمادگی برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها یکی از اهداف اصلی برای جبهه پیروان خط امام و رهبری است. استراتژی و راهبرد دوره یازدهم ریاست جمهوری در 12 صفحه طراحی شده است و سناریوهای مختلف کار انتخاباتی، نوع نگاه، چگونگی رسیدن به نامزدهای مورد نظر و چگونگی رسیدن به نامزدهای ولایی در آن پیش بینی شده و سپس این استراتژی برای نقد و ارزیابی به جامعه روحانیت مبارز و همچنین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ارایه شده است. از سوی هیات رئیسه جبهه یک کمیته 9 نفره انتخاب و به نزد  مهدوی کنی رفته اند و چارچوب تدوین شده در جبهه را  برای ایشان بیان کرده اند و دیدگاه او را جویا شده اند، مهدوی کنی توصیه‌هایی کرده که کمیته 9 نفره آن را پیگیری کند.
مجمع عمومی جبهه پیروان خط امام و رهبری،  ۹ آذر برگزار شد و پیش‌بینی ۴۰  کاندیدای اصولگرا و اصلاح‌طلب مورد بحث قرار گرفت. سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری می گوید (4) :
ما راهبرد ورود به انتخابات را تنظیم کرده‌ایم و مسیر ما در جبهه خط امام، منویات رهبر معظم انقلاب و دغدغه‌های مردم است. وی بررسی ویژگی‌های کاندیداها به لحاظ کارآمدی،‌ قدرت مدیریت، تدبیر و نوع برنامه‌هایشان را از جمله رویکردهای جبهه پیروان خط امام و رهبری برشمرده و می افزاید: همچنین داشتن تیم و همراهان مناسب برای کارهای کلیدی از جمله مواردی است که آن را مورد توجه قرار می‌دهیم. اما با این وجود باید تاکید کنم که ما هنوز وارد بحث مصادیق نشده‌ایم اما کاندیداهایی را که در مظان کاندیداتوری هستند رصد می‌کنیم تا ببینیم این ویژگی‌ها در آنها وجود دارد یا خیر.
سجادی خاطرنشان می کند: معتقدیم حدود 25 اصولگرا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند همچنین 15 کاندیدا از میان مستقل‌ها و جناح به اصطلاح اصلاح‌طلب ممکن است نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آینده شوند. جبهه پیروان خط امام و رهبری در مورد انتخابات شوراها در حال طراحی یک ساختار به صورت ستاد در تهران است که شبیه آن در شهرستان‌ها نیز تشکیل می‌شود.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه ابراز امیدواری کرد که با مساعدت جامعتین که یک گروه مرجع هستند، بتوانند سامانه جدیدی را برای انتخابات آینده طراحی کنند که ویژگی‌های مثبت جبهه متحد را داشته باشد ولی حواشی آن را نداشته باشد.
خبرنگاری از سجادی پرسید آیا قرار نیست جبهه پیروان خط امام و رهبری با آیت‌الله مصباح یزدی دیداری داشته باشد؟ که وی پاسخ داد:‌ در این مورد فعلا بحثی مطرح نشده و اگر اعضاء پیشنهادی داشته باشند آن را بررسی می‌کنیم اما هنوز چنین پیشنهادی مطرح نشده است.
آیا نامزدی که جبهه پیروان خط امام و رهبری در آینده معرفی میکند با جامعه روحانیت مبارز هماهنگ خواهد بود؟
پاسخ: تلاش می کنیم نامزد معرفی شده از جبهه پیروان خط امام و رهبری حتما با جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هماهنگی‌های لازم را داشته باشد.
جبهه پیروان خط امام و رهبری ضمن محکومیت آشوب سازی معاندان و پیمان شکنان و اغفال شدگان در ماجراهای بعد از انتخابات سال ۱۳۸۸، همگام با ملت هوشیار و ولایتمدار ایران اسلامی با مقتدای خویش، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای ضمن تجدید بیعت، پیمان می‌بندد که تا شکست کامل همه فتنه‌ها و هجمه‌های دشمنان و زدودن آثار آن از پای نخواهند نشست. (5)
درباره اساسنامه انتخاباتي جبهه پيروان خط امام و رهبری، نوشته اند: اساسنامه در مرحله بررسي و تدوين قرار دارد و فعلا  مشخص نيست که چه زماني تدوين آن به پايان مي‌رسد اما سياست‌هاي راهبردي انتخاباتي جبهه پيروان بر اساس فعال بودن افراد، مشخص مي‌شود.
جبهه پیروان خط امام و رهبری با خیزی که بر داشته، قصد دارد با عجله، برای اجرای منویات انتخاباتی خامنه ای و بیت او، صحنه انتخابات را کاملا در انحصار خود در آورد و همانگونه که در بالا گفته اند، از چپ و راست شروع کرده اند، از دیدار با مهدوی کنی، دعوت از مصباح یزدی، رایزنی با سایر جبهه ها و گروها، در هماهنگ کردن جریانهای سیاسی درون حاکمیت تلاش دارد هر چه بیشتر صحنه گردان شود، میدانیم حزب مؤتلفه اسلامی سی سال است که با چراغ خاموش یا چراغ روشن اختیار همه ارگانهای حکومتی را در دست داشته است، و این جنب و جوش جدید، تازگی ندارد، جز اینکه، گویی خوب فهمیده اند دیر جنبیدن همان و همه نظام را از دست دادن همان! 
ادامه دارد
پی نوشت ها:
(1)   تیمور علی عسگری، به گزارش شرق، 17 آبان 1391
(2) علی سعیدی، در گفت‌وگو با ایسنا، سرویس سياسي،  سياست داخلي، سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱
(3) خبر گزاری ایسنا، ۸ بهمن ۱۳۹۱،‏
(4) سیدکمال‌الدین سجادی، به گزارش خبرآنلاین، 28/8/1391
(5)در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، ۲۵ شهريور ۱۳۹۱

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire