lundi 18 février 2013

چراغ سبز اوباما به اسرائیل برای حمله به تأسیسات نظامی ایران و سوریه و حزب الله؟:

این مقاله از تارنمای انقلاب اسلامی در هجرت شماره ٨٢١ بر گرفته شده است. این تارنما  در حال حاضر مورد حمله ارتش سایبری سپاه پاسداران رژیم ولایت فقیه قرار دارد و از دسترس خارج است:

  در فوریه 2013، دبکا فایل خبر داده است که 
• اوباما با اقدام نظامی اسرائیل برضد تأسیسات اتمی ایران، پس از بی نتیجه شدن دیپلماسی موافقت کرده استحمله هوائی به مرکز الجامره، نخستین حمله به تأسیسات و تجهیزات نظامی سوریه – حزب الله، بعد از اتحاد عمل نظامی بشار اسد با حسن نصرالله استمنابع نظامی به ما (دبکا فایل می گوینداین حمله یک اقدام استراتژیک مهم است که با تصویب امریکا و شخص پرزیدنت اوباما انجام می گیرداین عملیات، یک عملیات جراحی در منطقه ای بود که خوب دفاع می شدقابل مقایسه است با حمله اسرائیل در سپتامبر2007 به رآکتوری که کره شمالی در منطقه الکبیر، در شمال سوریه، می ساختهدف آن این بود که همکاری اتمی کره شمالی – ایران – سوریه، پیش از آنکه ساخته و پلوتونیوم برای برنامه اتمی ایران تولید کند، در شکست، به پایان برسدبعد از ویرانی آن، تهران و پیونگ یان تصمیم گرفتند سوریه را در طرحهای اتمی خود شرکت ندهندزیرا در همسایگی اسرائیل ایجاد تأسیسات اتمی کاری آسان نیست.
• اهمیت حمله به مرکز الجمره، بخاطر سه هدفی است که حمله برای رسیدن به آنها انجام گرفته است:
1 – مجموعه الجمره از این رو برگزیده شد که مرکز تعامل نظامی ایران و سوریه و حزب الله است.بمب باران سه هدف داشته اندانبار اسلحه شیمیائی اسرائیل [سوریه] و آزمایشگاه ها و انبار اسلحه پیشرفته از جمله موشکهای زمین به هوای SA-17 که در صورت جنگ با اسرائیل، سلاح خطرناکی خواهد شد و گسیل تجهیزات نظامی به لبنان برای حزب اللهاسرائیل تهدید کرده بود که جلو نقل و انتقال اسلحه را به لبنان، برای حزب الله، خواهد گرفت.
    در یکی از ساختمان های مختلف الجمره، افراد حزب الله آموزش می دیده اند طرز بکار بردن و نگاهداری سخت افزارهای جدیدی که ایران در اختیار حزب الله قرار می دهد. تیمی از رانندگان نیز همواره آماده اند برای بردن اسلحه به لبنان. این بنا مورد حمله قرار نگرفته است.
2 – حمله هوائی بدان قصد انجام گرفته است که همکاری نظامی ایران و سوریه و حزب الله را در لبنان، قطع کند.
3 – اسرائیل قدم اول خود را برای ورود به نزاع داخلی سوریه، بدین سان، برداشت.
همانطور که پیش از این اطلاع داده ایم، این حمله با چراغ سبز پرزیدنت اوباما انجام گرفته استاو بعد از آن موافقت که رئیس«امان» (اداره اطلاعات ارتش سوریه)، در 22 ﮊانویه، او را توجیه کرد
     منابع ما گزارش می کنند که یاکوف امیردور، مشاور امنیت ملی اسرائیل، در همان زمان، به مسکو رفت تا رهبران روسیه را از چنین حمله ای آگاه کند.
      گرچه مقامات روسیه با این حمله مخالفت کردند اما از قرار یادشان رفت که بشار اسد را از وقوع این حمله آگاه کنندبعد از وقوع حمله، پوتین به بشار اسد اندرز دادند که در پی آن نشود که خود را در مدار کنش و واکنش نظامی گرفتار کند.
• حمله نظامی به مجموعه الجمره دو پی آمد درآینده خواهد داشت:
1 – موافقت اوباما با حمله نظامی اسرائیل به سوریه، اسرائیل و قوای نظامیش را، بمثابه نخستین دولت و ارتش هوادار غرب، وارد جنگ داخلی سوریه کردپس از دو سال که اسرائیل از مداخله در جنبشهای کشورهای عرب، بهار عرب، بازداشته می شد، اینک پایش به جنگ داخلی سوریه باز می شود.
2 – در تهران، مقامات ایران، در علن، که حمله سوریه را حمله به ایران تلقی می کنندبدون تردید، از مجاری دیپلماتیک، همین پیام به واشنگتن داده شده استباوجود این، بعد از آنکه سالها ایران از حمله به تأسیسات اتمی ایران بازداشته می شد، واشنگتن با حمله ای موافقت کرد که می تواند به نزاع نظامی گسترده میان اسرائیل و ایران سرباز کند
      با آنکه قرار گرفتن موشکهای پیشرفته ضد هواپیما و اسلحه شیمیائی در دست حزب الله لبنان، اجازه دادنی نیست، منابع دبکا فایل در واشنگتن و تهران فاش می کنند که آنچه سبب شد رئیس جمهوری امریکا با حمله اسرائیل به سوریه موافقت کند، خارج شدن ایران از گفتگوهای سری بود که اوباما امید بسیار به نتیجه بخش بودنش، بلحاظ مصالحه بر سر اتم ایران، می داشت.
 •  سه تغییر با اهمیت استراتژیک زیاد، در این هفته انجام گرفته اند:
1 – تهران به آﮊانس بین المللی انرﮊی اتمی اطلاع داده است که سانتریفوﮊهای جدید دارای سرعت بسیار بالا در تأسیسات نطنز نصب خواهند شدهدف از این کار، توسعه تأسیسات فردو بقصد تولید اورانیوم 20 درصد استنامه تهران به آﮊانس روزی بعد از آن فرستاده شد که دو فرستاده اسرائیل به واشنگتن و مسکو رفتند
2 – مجرای دیپلماتیک واشنگتن با تهران، هفته پیش، با استعفای گری سمور، همآهنگ کننده از بین بردن اسلحه کشتار جمعی و کنترل اسلحه و مبارزه با تروریسم در کاخ سفید، استعفاء کرددبکا فایل پی برده است که سمور گفتگو کننده با ایران در گفتگوهای محرمانه شکست خورده بوده استاستعفای او بدین معنی است که او از متقاعد کردن ایران در باره آنچه به پرونده اتمی (تولید سلاح هسته ایمربوط می شود، ناامید شده است.
3 – جو بایدن، معاون رئیس جمهوری امریکا سومین تغییر را پدید آورددر فوریه، در مونیخ، گفتامریکا آماده گفتگو با ایران است، هرگاه رهبر عالی ایران طالب گفتگوی جدی باشداو فهماند که خامنه ای تا این تاریخ، در گفتگوها، جدی نبوده است
        این هر سه تغییر سبب شدند که اوباما با حمله اسرائیل به سوریه موافقت کندبدین سان، اوباما به تهران هشدار نیز دادهرگاه گفتگوهای جدی با هدف حل مشکل انجام نگیرند، امریکا آماده است با بکار بردن ارتش اسرائیل، محور ایران – سوریه – حزب الله را درهم بشکند.

انقلاب اسلامی: اینک بنگریم داده ها و اطلاع های اقتصادی وضعیتی را که رﮊیم در آنست و نیز موقعیت منطقه ای که ایران گرفتار آنست، چگونه می نمایانند:

شماره ۸۲۱ از ۲۳ بهمن تا ۶ اسفند ۱۳۹۱

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire