samedi 23 février 2013

حمله هوائی اسرار آمیز اسرائیل به سوریه:

این مقاله از تارنمای انقلاب اسلامی در هجرت شماره ٨٢١ بر گرفته شده است. این تارنما  در حال حاضر مورد حمله ارتش سایبری سپاه پاسداران رژیم ولایت فقیه قرار دارد و از دسترس خارج است:

در 31 ﮊانویه 2013، تحلیل گر پیشین سیا، حمله هوائی اسرائیل به سوریه را، در نوشته ای، بررسی کرده است:
گفته می شود علت حمله هوائی اسرار آمیز اسرائیل به سوریه، انتقال موشکهای زمین به هوا به لبنان و تحویل آنها به حزب الله لبنان بوده استاما این حمله، خطر گسترش جنگ را در سطح منطقه در برداردحمله هوائی 30 ﮊانویه اسرائیل خساراتی را ببار آورده است اما چرا این حمله انجام گرفته است؟ اسرائیل نه می گوید حمله به مرکز تحقیقات نظامی ارتش سوریه در نزدیکی دمشق را انجام داده است و نه می گوید چرا این کار را کرده استحکومت سوریه می گوید محلی که بمباران شده است، مرکز تحقیقات علمی بوده استمنابع امریکائی می گویند هدف حمله از بین بردن محموله هائی از موشکهای ضد هوائی بوده است که می باید به لبنان حمله و در اختیار حزب الله گذاشته می شد.
• حدس ها در باره علت حمله هوائی اسرائیل به سوریه، متعدد هستندسر و کار با خاورمیانه استتحلیل یک رویداد، دلایل وقوعش را کامل در بر نمی گیرد مگر اینکه به گفتن این که توطئه است، بسنده نکنیم و در پی توضیحی برویم که واقعیت را همان سان که رخ داده است، معلوم کندبه قول روزنامه لبنانی دیلی استار، حمل اسلحه ای به لبنان برای حزب الله، از جمله این اسلحه، امر تازه ای نیستزمانی دراز است که این کار انجام می گیردپرسش اینست که اسرائیل حالا چرا به فکر حمله هوائی به سوریه بقصد از بین بردن محموله های موشک ضد هوائی افتاده است؟       
• بدون تردید، این حمله یک آزمون بوده استاسرائیل خواسته است بداند اثر این حمله بر جنگ داخلی سوریه چیست؟ از نزدیک در این حمله بنگریم، می بینیم با توجه به ترسها که در باره خطر گسترش جنگ در ورای مرزهای بین المللی سوریه، اظهار می شوند، اسرائیل، با این حمله، بسا امید داشته است حکومتهای غرب فعالانه تر از مخالفان رﮊیم اسد در سوریه حمایت کنند.
     و یا شاید، انگیزه اسرائیل عکس این باشدتوضیح این که اسرائیل از رﮊیم جدیدی که می خواهد جانشین رﮊیم اسد شود بیشتر می ترسدزیرا ممکن است بر رﮊیم جدید عناصری مسلط شوند که اسرائیل آنها را بدتر از اسد و رﮊیم او می داندبنا براین، با حمله هوائی به سوریه، خواسته است کمکی به رﮊیم اسد بکند
• اما توضیح عمومی این حمله اینستاسرائیل نیروی نظامی خود را برای از میان برداشتن هرچیز و هرکسی بکار می برد که برایش خطر ساز باشدالبته، به پی آمدهای گسترده ای که حمله هایش در کشورهای همسایه ببار می آورند، یا برای دوستانش ببار می آیند و حتی به منافع دراز مدت خود، اعتنائی نمی کندهدفش تحصیل حداکثر امنیت برای اسرائیل، ولو بقیمت نا امنی مطلق برای دیگران، استکوبیدن دیگران بقصد آسان تر کردن کوبیدن آنها در آینده، از هدفهای ثابت تجاوزهای نظامی اسرائیل است.
دلیلی که برای حمله هوائی به سوریه بیشتر از هر دلیل دیگری، بر قلم ها و زبانها آمده است، جلوگیری از مجهز شدن حزب الله لبنان به موشک زمین به هوا استدر واقع، هراندازه لبنان از داشتن این موشک محروم تر، برای اسرائیل جولان دادن در حریم هوائی لبنان آسان ترحتی اگر هدف اسرائیل از بین بردن این موشکها باشد، در این حمله، به پی آمدهای گسترده آن اعتناء نکرده استحال آنکه این پی آمدها را داشته استروزنامه دیلی استار دو پی آمد را شرح کرده است:
     یکی از پی آمدها، زیانی است که مردم سوریه می بینندتردید نیست که این مردم به هیچ رو علاقه ندارند ببینند اسرائیل خود را وارد خیزش مردم بر ضد رﮊیم اسد می کندزیان بیننده دیگری کشورهای همسایه، نظیر لبنان استزیرا سخن از آن بمیان است که بنا بر حمل موشک برای – ولو هنوز ثابت نیز نشده است حزب الله لبنان بوده است.
برای امریکا نیز پی آمد دارد – با توجه به طبیعت رابطه امریکا با اسرائیل – هرگونه اقدامی از سوی اسرائیل، از چشم امریکا دیده می شودهمانطور که سرمقاله نویس دیلی استار می پرسد: «اگر اسرائیل اقدام به بمباران 30 ﮊانویه مرکز تحقیقات ارتش سوریه کرده است، آیا او بدون اطلاع رئیس خود در ائتلاف، امریکا، این کار را کرده است؟»
   در فوریه 2013، تایم آو اسرائیل گزارش می کند که موشکها زمین به هوا، موشکهای روسی SA-17 هستندروزنامه مدعی است که در مرکز الجماره، تجهیزاتی نگاهداری می شوند که در بکار بردن اسلحه شیمیائی، مورد استفاده قرار می گیرندروزنامه از قول ﮊنرال عبدالعزیز جاسم الشلال، که ارتش را ترک و به مخالفان پیوسته، نوشته است که بهنگام حمله به مرکز الجماره، متخصصان ایرانی و روسی در آنها حاضر بوده اند
      ایران و سوریه هردو اسرائیل را به اقدام تلافی جویانه تهدید کرده اند. روسیه و ترکیه و کشورهای دیگر حمله هوائی اسرائیل به سوریه را محکوم کرده اند.
   نوول اوبسراتور (2 فوریهگزارش کرده است که مرز دقت این موشکها بسیار بالا است و هرگاه حزب الله بدانها مجهز شوند، کار بر نیروی هوائی اسرائیل مشکل می شود.
   در فوریه 2013، اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل که در کنفرانس امنیت مونیخ شرکت کرده بود، در پاسخ به پرسش خبرنگاری تصدیق کرد که اسرائیل به کاروان حامل اسلحه در سوریه حمله کرده است.
انقلاب اسلامیاما اگر این موشکها در اختیار سوریه هستند و می خواهد آنها را در اختیار حزب الله لبنان بگذارد، چرا از آنها بر ضد هواپیماهای اسرائیلی استفاده نکرده است؟ وزیر خارجه ترکیه نیز همین پرسش را بعمل آورده است.

شماره ۸۲۱ از ۲۳ بهمن تا ۶ اسفند ۱۳۹۱

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire