samedi 18 août 2012

با وجود تمرکز قوای امریکا در خلیج فارس و تشدید تنش، جرقه ای می تواند سبب جنگ شود هرگاه ارتباط نظامی نباشد

با وجود تمرکز قوای امریکا در خلیج فارس و تشدید تنش، جرقه ای می تواند سبب جنگ شود هرگاه ارتباط نظامی نباشد


در 31 ﮊوئیه 2012، چکیده ای از گزارش به رئیس جمهوری امریکا در باره خطرناک بودن وضعیت در خلیج جنگ، انتشار یافته استاین گزارش تفصیلی، را یک مقام رسمی برای رئیس جمهوری تهیه نکرده است، بلکه 11 تن از تحلیل گران پیشین سیا تهیه کرده اند که در حال حاضر، در بیرون از سیا، همچنان بکار بررسی و تجزیه و تحلیل رویدادها و وضعیت ها مشغولنداسامی آنها در پایان، درج خواهند شد:
• موضوع گزارش و هدف از تهیه آن، پیشگیری از وقوع درگیری نظاکی در خلیج فارس استما با احترام به شما می نویسیم و توجه شما را به خطر کنونی بروز کنش و واکنشهای نظامی حادثی قابل تبدیل به ارادی در خلیج فارس را جلب کنیممی باید برای نیروی دریائی ما راهی وجود داشته باشد که با استفاده از آن، با مقام ارشد نیروی دریائی ایران ارتباط برقرار کند تا که هم از بروز حادثه ها جلوگیری شود و هم اگر حادثه روی داد، به کنش و واکنش نظامی ارادی نیانجامد.
• این مسئله تازه نیست. (دریاسالار مایک مولن، رئیس پیشین ستاد ارتش امریکا، برقرار کردن چنین ارتباطی را پیشنهاد کرده بود دیگران هم توجه مقام ریاست جمهوری را به این مهم جلب کرده بودندما بار دیگر چنین می کنیم زیرا تنش در خلیج فارس سخت شدت گرفته استیک حمله تروریستی از نوعی که در 18 ﮊوئیه در بلغارستان بعمل آمد، می تواند در خلیج فارس روی دهددر مورد ترور انجام گرفته در بلغارستان، نتان یاهو، نخست وزیر اسرائیل، بلادرنگ، ایران و حزب الله لبنان را متهم به ترتیب دادن آن ترور و – اتهامی که به مدرک و دلیلی مستند نیست – تهدید به واکنش مقتدرانه کرداز آن سو، در ایران، تروریستها جان دانشمند ایرانی را در طول سال اخیر گرفته اندایران نیز اسرائیل را مسئول این ترورها می داند.
• تمرکز قوای دریائی امریکا که بتازگی انجام گرفته است، وضعیت را بی ثبات تر و امکان وقوع حادثه ها را بیشتر کرده استدر 16 ﮊوئیه، یک ناو امریکائی به یک کشتی ماهی گیری امارات شلیک کرد و یک ماهی گیر هندی را کشت و سه تن دیگر را هم به سختی مجروح کرد.
فرمانده ناو گفت کشتی ماهی گیری به هشدار ما برای این که به کشتی نزدیک نشود، اعتناء نکرده استاما سه سرنشینی که زنده مانده اند تأکید می کنند که پیش از گشوده شدن آتش بر روی کشتی شان، هیچگونه هشداری دریافت نکرده اندچه پیش می آمد اگر این کشتی، یک کشتی متعلق به نیروی دریائی ایران بود؟ علت بروز این حادثه اینست که آبهای خلیج فارس، مساعدترین آبها، برای وقوع حادثه و به دنبال آوردن کنش ها و واکنشهای نظامی هستند. قسمت قابل کشتی رانی تنگه هرمز باریک استدر این منطقه، کشتی ها با یکدیگر برخورد می کنندبرای مثال، در 2007، زیر دریائی اتمی ایران با نفتکش ﮊاپنی برخورد کرد.
دوسال بعد، زیردریائی USS Hartford با کشتی آبی خاکی امریکائی USS New Orleans در آبهای فاصل سواحل ایران و عربستان تصادف کرد.در ﮊانویه 2008، در تنگه هرمز، زورق ایرانی کشتی جنگی امریکا را در میان گرفتنددر آسمان خلیج نیز حادثه روی داده استدر ﮊوئیه1988، ناو جنگی امریکائی بنام ونسنس، با موشک کروئیز هواپیمای مسافر بری ایران را بر فراز تنگه هرمز هدف قرار داد، هواپیما ساقط و290 تن مسافرانش کشته شدندهواپیما از بندر عباس به دوبی در پرواز بود و ناو ونسنس آن را هواپیمای جنگ گمان برد و سرنگون کرد.ونسنس پیام هشداری برای شبکه بین المللی که به وضعیت اضطراری می پردازد، فرستاداما اطلاع در باره ارتفاع و موضع هواپیما غلط بودنددر کناره کشتی ونسنس، کشتی جنگی دیگری گزارش کرد که به هنگام رها شدن موشک، هواپیما در حالت حمله آوری نبوده است.
انقلاب اسلامیبدین قرار، یک هواپیما بیشتر در آسمان نبوده و هواپیمای مسافر بری هیچ هواپیمای جنگی را پوشش نمی داده است.باید هشیار بود و به صرف مخالفت با رﮊیم، برای کشتی جنگی امریکائی که مرتکب جنایت شده است، دلیل نتراشید.
❊ ضرورت اتخاذ تدابیر بقصد پیشگیری:
• در کنفرانس مطبوعاتی ﮊوئیه 2008، دریاسالار مایک مولن، رئیس ستاد ارتش امریکا، گفتگفتگوی نظامی با نظامی می تواند به تفاهم بیشتر میان امریکا و ایران کمک کندتا آنجا که ما اطلاع داریم، هیچگاه ارتباط برای گفتگو برقرار نشده استدرست پیش از بازنشستگی، دریاسالار مولن نبود ارتباط را نه اجتناب ناپذیر و نه ضرور دانست و تأکید کرد که این نبود خطر ساز استما با ایران از سال1979، ارتباط نداشته ایمما با ایران گفتگو نکرده ایماینست که یکدیگر را انذار نمی یابیماگر اتفاقی روی دهد... بالقوه، ما در معرض خطا و محاسبه غلط هستیمو این محاسبه غلط را هریک از دو طرف بعمل آورد، پی آمدی بس خطرناک برای این قسمت از جهان خواهد داشت.
انقلاب اسلامیاگر گفتگوهای علنی دو بدو انجام نگرفته اند، غیر علنی انجام گرفته انددو مورد، اکتبر سورپرایز و ایران گیت برای مردم ایران و نیز مردم امریکا، زیانهائی عظیم ببار آورده اند.
• ما دو پیشنهاد می کنیمبرآنیم که هرگاه پذیرفته و به اجرا گذاشته شوند، می توانند از بند شد دست امریکا در جنگی در خلیج فارس، جلوگیری کنند:
1 - برقرار کردن خط ارتباط میان فرماندهی نیروی دریائی امریکا با فرماندهی نیروی دریائی ایران و نیز میان مقامات نظامی ارشد امریکا در واشنگتن با مقامات نظامی ارشد ایران در تهرانهدف از این کار، جلوگیری از وقوع حادثه، محاسبه غلط و تحریکات است.
2 – ورود بلاواسطه مقامات نیروی دریائی امریکا در خلیج فارس با مقامات نیروی دریائی ایران، به قصد توافق بر سر یک پروتکل حادثه های دریائی.
خط ارتباط کارآئی خود را در «بحران موشک کوبا» (استقرار موشکهای روسی در کوبا و اولتیماتوم کندی به روسیه و رﮊیم کاسترو در باره برچیدن پایگاههای موشکیدر سال 1962، معلوم کردآن زمان، تنش سخت شدید بودو این تنش نیاز به ارتباط لحظه به لحظه میان مقامات ارشد دو طرف را مبرهن کردخط ارتباط میان واشنگتن و مسکو یک سال پس از این بحران برقرار شدوجود این خط مستقیم مانع از آن شد که جنگ روزه 1967، میان اعراب و اسرائیل، دامن بگسترد.
سابقه دیگر انعقاد پروتکل درباره حادثه های دریائی، انعقاد آن میان امریکا و شوروی سابق، در مسکو، در ماه مه 1972 استآن زمان نیز تنش میان دو کشور شدید بودحوادثی روی دادند که می توانستند کنش ها و واکنشهای نظامی را به دنبال آورندپروتکل هم از شمار حادثه ها بسیار کاست و هم مانع از پی آمد جستن حادثه ها شد.
ما به دید سوء ظن می نگریم در مخالفتی که با اتخاذ و اجرای این دو تدبیر اظهار شودعقل سلیم ضرورت این دو تدبیر را برای جلوگیری از ببار آمدن کنشها و واکنشهای نظامی تصدیق می کندشماری از فرماندهان نظامی امریکا در خلیج فارس، در گذشته، موافق برداشته شدن این قدمها، بوده اندهمانطور که یادآورشدیم، دریاسالار مولن صریحا خواستار برقرار شدن این گفتگو میان مقامات نظامی دو طرف شد.
• اجازه ورود در گفتگو بر سر این پروتکل، با کمیسیون نیروهای مسلح سنا استچنین توافقی می باید هرچه سریعتر بعمل آیدما قویا تقاضا می کنیم کاخ سفید فشار وارد کند تا که اجازه داده شوددر صورتی که صدور اجازه به تأخیر افتاد یا داده نشود، ما پیشنهاد می کنیم شما از اختیارات ریاست جمهوری استفاده کنید و دستور دهید قدمهای لازم برای برقرار شدن این ارتباط با مقامات نظامی ایرانی، برداشته شوند.
امضاء کنندگان: 1 کاترین کریستین و 2 – ری کلوز و 3 – فیل جرالدی و 4 – داوید مک مایکل و 5 – توم مائرتنس و 6 – ری مک گاورن و 7 –الیزابت مورای و 8 – پل پیلار و 9 – کلین رولی و 10 – لورنس ویلکرسون و 11 – سرهنگ آن رایت.
انقلاب اسلامیسفر میت رامنی به اسرائیل و موضعی که او در موافقت با حمله اسرائیل به ایران گرفت، جا برای تردید باقی نگذاشت که«مسئله ایران» در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، نقش خود را یافته استپس بجا است نقد موضع گیری رامنی را توسط کارشناسان امریکائی بخوانیم:
شماره ۸۰۸ از ۲۳ مرداد تا ۵ شهریور ۱۳۹۱

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire